Den underjordiske flod på Filippinerne – et nyt naturligt spørgsmål om verden

Vi endte med at koster 14 fantastiske dage i El Nido såvel som ikke så et fald i regn. Vejrtilstanden var spektakulær, solnedgange ekstraordinær, dykning såvel som snorkling af enestående, såvel som den regionale rom var lækker! Det var en ideel bit by. Der var ikke så godt udvikling, det blev ikke overskredet med turister, de lokale var venlige, så godt, da det lige havde tilstrækkelig rejsekomfort til at holde os glade.

Selvom vi ikke blev i nogen form for Palawan -resorts, kunne vi godt lide vores bithytte på El Nido. Vi tilbragte vores sidste par dage med at svømme på et par af de allerbedste Filippinske strande, vandre rundt i byen, nyde kaffe såvel som måltider på vores gårdhave såvel som afslappende. Vi havde nogle enorme rejsedage foran os, så godt som vi bestemt var nødt til at hvile op.

spiser morgenmad på gårdhaven ved Cliffside Cottages

En af de mange smukke solnedgange over El Nido Beach

Fra El Nido tog vi en minivan til finansieringsbyen Puerto Princesa. Vi havde været der før, da vi først først kom til Palawan Island så godt, som vi igen opholdt sig på Dallas Inn. Vi havde en dag i byen, før vi flyvede ud til Kuala Lumpur. Vi havde endnu ikke set det mest for nylig navngivne naturlige spørgsmål om verden, den underjordiske flod & huler i Palawan. Fordi vi en dag havde til overs, valgte vi at se dette syn var den allerbedste idé.

Vi lavede vores metode til virksomheden, der solgte tilladelserne såvel som var lidt modløse til at se en indikation på døren, hvori de sagde ”fuld indtil 15. maj 2012”. Kun 600 mennesker om dagen har tilladelse til at gå ind på dette naturlige spørgsmål såvel som åbenbart ville vi ikke være en af ​​dem. Vi leverede dog ikke så let op; Vi gik ind på kontoret såvel som efter et par hvalpehundeser, et par “men vi kom al metoden fra Canada for at se det” linjer såvel som de fnise kvinder bag skrivebordet gav os en pause såvel som tilføjet os til listen. 602 blev aktiveret på den dag.

Den næste morgen kl. 06:30 var vi oppe, såvel som at have vores stegt æg morgenmad, før vi blev valgt til vores tur til Sabang Town for at se spørgsmålet om verden. Vi havde ret høje forventninger på vej ind i denne turné. Vi har set nogle fantastiske huler på vores dag, dvs. Jeita Grotto i Libanon såvel som Bora Cave i Indien. Men fordi det nu er et under, regnede vi med, at det burde være ganske godt. så godt som det var. Det er en af ​​verdens længste underjordiske floder, vand løber med hele hulen, hvilket antyder, at vi gik med det med båd.

Indgangen til det underjordiske flodsystem

Bangka -turen til indgangen til den underjordiske flod
Hulen er 8 km i længden, men turister er kun i stand til at se de allerførste 1,5 km. Stalagmitterne såvel som stalaktitter, der nåede fra loftet til gulvet såvel som gulv til loft, var massive. Der var flagermus skrigende såvel som at flyve rundt, tydeligt irriteret over, at vi havde forstyrret deres søvn.

en af ​​de mange flagermus inde i hulen

Bortset fra en lommelygte, som bådmanden havde, var den tonehøjde sort derinde. Det er beklageligt, at grupper kun er i stand til at gå i de allerførste 1,5 km, men de forsøger at beskytte hulesystemet. Efter at have set formationer, der vises som Jesus, et lys med dryppende voks såvel som svampe, gjorde vi vores metode tilbage til lyset ved indgangen til tunnelen. Det, der afsætter det fra andre, som vi har set, er sandheden, at der er vand inde så godt som du kan rejse med båd i en ekstremt lang tid. Men hvis vi skulle sammenligne formationerne, der holder hulen i Libanon, sammenligner den overhovedet ikke. Efter min mening var det virkelig pænt, men ikke at stille spørgsmålstegn ved værdig. Den anden 6,5 km af hulen er muligvis det, der afsætter den fra andre hulersystemer, men de 1,5 km, som turisterne ser, sammenligner bestemt ikke med Jeita Grotto såvel som Bora Caves.

Vi valgte ligeledes at hoppe på endnu en båd og gå med en naturlig mangrove. Det var næppe fra den primære vej, men efter 3 minutters at være i båden følte vi os fuldstændig isoleret i en vild, vokset skov.

Mangroveskoven

Støj fra biler såvel som lugten af ​​byen tilvejebragte metode til dyrene såvel som lugten af ​​frisk, jungle luft såvel som fugtigheden skyrocket. Vores bådmand fandt et par slanger såvel som en stor bikube såvel som forklaret om det økosystem, der opretholder denne enorme skov. Desværre blev den enorme python, der hyppigt brændte tæt på floden, bange for de kraftige regn fra NiGHT før.

Båndet slange langs bredden af ​​mangroven

Vi lavede vores metode tilbage til Puerto Princesa såvel som havde en velsmagende vietnamesisk nudelsuppe, før vi gjorde vores metode til den lille lufthavn. Vi var på en aftenflyvning til byen Clark lige uden for Manila. Denne by forstås for sin prostitution og generelle sleaziness, men det er her, en hel del af budgetplanflyvningerne forlader fra. Vi opdagede et godt hotel såvel som gik i søvn. Vi var på vej til flysterminalen igen om morgenen for at tage en 4,5 timers flyvning til Kuala Lumpur i Malaysia. Vores kulstofaftryk har ikke været det største for nylig, men det er den allerbedste metode at komme rundt på Filippinerne (priserne ligner bussen) såvel som i køb for virkelig at komme til øhavet, at flyve er vigtig.

Flyver ud fra Clark til Kuala Lumpur

Ud af vores 5 uger på Filippinerne blev 2 af dem brugt på at ønske, at de kraftige regn ville stoppe. De andre 3 uger var imidlertid perfekte. Vi fik nogle nye venner, spiste noget velsmagende mad, red på et par af de mest fascinerende overførsler endnu, så et par af de allerbedste solnedgange nogensinde såvel som gik til nogle ekstraordinære øer. Der er så meget meget mere at se her. Vi bliver bestemt nødt til at vende tilbage til denne fascinerende såvel som forskelligartet placering en dag … forhåbentlig snart!.

Ombord på flyvningen til Kuala Lumpur

massiv bikube

Vores bådmand til turen med mangroverne

Lækker frokost på flodsturen – frisk tun, svinekød, salat såvel som ris

os ved den underjordiske flod

En skærm firben nær indgangen til hulen

En abe nær hulens indgang

Indgangen, fantastiske rockformationer

Haha, vi er parate til at gå!
Budgetplan Backpacking Guide til Filippinerne

Kan lide det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indebærer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.