Anawangin Cove: Misadventures i Zambales, Filippinerne

Vores første dag på Anawangin Cove var absolut dejlig. Men kødet på vores tur var virkelig “forlader Cove” -delen! Murphy så ud til at have hoppet på båden med os. Murphys lov var lige på arbejde den dag, hvilket bevisede, hvor dårlig en rejsende jeg var!

På vej til at tjekke ud i nærheden af ​​Capones og Camara Islands stoppede vores bådmotor lige. ”Det er grimt,” tænkte jeg. Men i betragtning af at jeg var sammen med tre af mine sprudlende venner, var vi sandsynligvis den sejeste, en masse sparket tilbage mennesker nogensinde for at blive strandet midt i havet. Vi lo, gjorde narr af det faktum, at Sun forvandler os til kul og afviser sandsynligheden for, at båden vælter.

Det var ikke rigtig skræmmende. Først havde vi en livsvest på. For det andet er det ikke som om vi var i Stillehavet; Det nærmeste land var stadig bare meter væk. Til sidst kommer både forbi hvert minut. Vi var gode. Vi elsker misadventures. Det eneste, vi var ivrige efter, var vores gadgets – kameraer, iPods, mobiltelefoner.

Vores bådfolk forsøgte stadig at fikse motoren, og de var virkelig ikke interesseret i at opgive, så vi fortalte dem, måske er det tid til at få vores båd trukket. Vi havde svævet i 15 minutter, og bølgerne blev stærkere. For ikke at nævne det var 12 freakin ‘middag.

Så vi begyndte at vifte med andre passagerbåde. Men passagererne frafaldt lige tilbage mod os. Lol.

Anawangin Cove

Ingen af ​​de andre både gav en forbandelse. De gik lige forbi os og indså, at vi havde nogle våde problemer. Vores båd flød målløst i yderligere 30 minutter. Endelig nærmet sig en båd, og dens bådmand plejede at trække os med. Vi har aldrig været lykkeligere. Men ligesom de binder bådene sammen, startede motoren uventet. Woohoo! Det fungerede igen. Vores bådfolk tog en beslutning om bare at fortsætte med vores rejse. Men lige da den anden båd forlod, døde motoren igen.

”Vi er skruet fast,” tænkte vi.

Så nu havde vi meget flere problemer. Vi var længere fra kysten, bølgerne var stærkere, og solen var lysere. Det hjalp ikke, at vores bådmænd var lidt for stolte, de var ikke glade for at spørge hjælp fra andre. (Men jeg elsker vores bådmænd, de var venlige, gode mennesker.)

Efter yderligere 10 minutter gik resten af ​​vores gruppe (vores venner) endelig forbi. (Vi tog en beslutning på forhånd om, at halvdelen af ​​gruppen ville gå videre, fordi de ikke var færdige med teltene endnu.) De vinkede mod os og syntes at være uklare over den situation, vi var i. De råbte endda: ”Tag et billede af os.” Og jeg var som “Err … ok sikker.” Der forsøgte vi at afbalancere vores båd for vores liv, og de havde nerven til at bede os om at tage et billede af deres forgæves æsler. Mine venner, du finder aldrig andre mennesker som dem.

Jeg råbte: ”MGA Walanghiya! Stuck Kami Dito, Nakuha Nyo Pang Magpa-Picture!? !! ”

Og de var som, ”Weeeh? Chos! ”

Jeg sagde til mig selv, ”Jævla må jeg stoppe med at smile! De tror alle, at vi ikke har problemer. ”

Og så var de måske endelig klar over, hvorfor vi i helvede ville forfalde og sidde fast i midten af ​​havet. Så de plejede at trække os. Lige da de var ved at kaste rebet, begyndte den fuckin ‘bedragede motor at arbejde igen. Wow. Så de skubbede ikke igennem med bugsering. Den anden båd kørte væk. Vi var okay. Indtil motoren stoppede igen.

En båd gik forbi, og bådmanden på den sagde, at der var to både tilbage, hvor han var, der vendte på hovedet på grund af bølgerne. Jeg var som, ”Tak, Mister. Det fik os til at føle os bedre. ”

Bådmændene genstartede motoren, og den fungerede igen. Så der var vi til sidst bevægende. Yay! Alle glade.

Vi indså imidlertid, at vi var på vej til denne rock -holme. Jeg tænkte, ”Måske stopper vi over. Det ville være rart. Måske kunne vores bådfolk virkelig fikse vores båds motor her. Og jeg vil hellere sidde fast på en klippe end på en båd. ”

Men vores båd bremsede ikke. Da jeg hørte en af ​​vores bådmænd råbte, “Shet, Shet, Shet.” Jeg vidste, at noget ikke var rigtigt. Tilsyneladende kunne de ikke styre båden. Det var første gang, jeg blev bange for hele tiden – vores båd styrtede ned i denne klippe.

Bådmændene slukkede motoren, og vi gik lidt langsommere, men ikke langsomt nok. Vi styrtede ned i holmen. Det var godt, at rockens form var bådvenlig. Vores båd blev ikke beskadiget.

Vi var virkelig bange, men det var fantastisk! Elskede adrenalinruset! Vi endte med at grine det af. Vi opholdt sig på holmen med vores bådmænd og forsøgte at få motoren til at fungere igen.

Efter et par minutter af så kom vores venners båd nærmet os. Tilsyneladende så de, hvad der lige skete. Derefter talte vi med vores bådmænd og overbeviste dem om bare at give fanden op og lade vores båd blive slæbt. De forpligtede sig.

Efter cirka en time i havet under den høje tolv middag, nåede vi kysten i live, men meget meget mere “garvet” end vi havde til hensigt.

Det var virkelig sjovt og uforglemmeligt. Det er trods alt ikke hver dag, at vi flyder hjælpeløst i havet og styrter vores båd ned i en enorm klippe. Ikke at jeg vil have det til at ske Agai.

En ting er dog helt sikkert: fordi vi savnede Camara og Capones Islands, vil vi være tilbage!